TOMATIS
Metoda TOMATISA®
Trening uwagi słuchowej Alfreda Tomatisa – metoda w szerokim zakresie wspierająca rozwój dzieci, młodzieży a także osób dorosłych. Stymuluje mózg muzyką i głosem. Bardzo intensywnie oddziaływuje na układ nerwowy poprzez długotrwałą stymulację układu słuchowego i przedsionkowego.
Alfred Tomatis – francuski otolaryngolog, neurolog i foniatra, którego pasją stała się praca „na układzie słuchowym”. Opracował metodę, która nie tylko potwiedza niezwykłą plastyczność układu nerwowego, ale także rewolucyjnie przywraca subtelność pracy układu słuchowego, a tym samym poprawia i niweluje szereg deficytów, które powstają przy niedoskonałej pracy tego układu.
Obszary zastosowań:
- aspekt dyslektyczny – poprawia płynność wypowiedzi słownych i pisemnych, minimalizuje braki w zakresie słownika biernego i czynnego, poprawia koncentrację, pewność siebie
- spektrum autyzmu – ułatwia wywołanie komunikacji, zwiększa świadomość otoczenia, łagodzi nadreaktywność i podreaktywność układu nerwowego szczególnie w zakresie układu słuchowego
- nauka języków obcych – dzięki unikatowym funkcjom sprzętu do terapii opracowanego przez A. Tomatisa, zwanego elektroniczym uchem, wplywa na uwrażliwienie układu słuchowego, na specyfikę i częstotliwości charakterystyczne dla języków obcych, poprawiając tym samym wrażliwość na dany język, akcent, rozumienie mowy potocznej
- problemy artykulacyjne – poprawia wrażliwość słuchową dzięki czemu ucho zaczyna poprawnie słyszeć a w mowie pojawiają się dźwięki, które były do tej pory nieproprawnie kodowane. Wpływa na czystość wypowiedzi, jej płynność a przede wszystkim na zniwelowanie nieprawidłowości artykulacyjnych
- wady wymowy
- opóźniony rozwój mowy
- chrypki dziecięce (nadużywanie głosu)
Przed przystąpieniem do treningu przepowadzana jest specjalistyczna diagnoza audio-psycho-fonologiczna, na podstawie której przygotowywany zostaje indywidualny program treningowy. W ciagu trwania terapii prowadzone jest monitorowanie i weryfikacja pracy.
Informacje organizacyjne
Zajęcia dodatkowe
Terapie w naszym przedszkolu
Metody wspomagające terapie
- Arteterapia
- Bajkoterapia
- Dogoterapia
- Hiperbaria tlenowa HBOT
- Integracja bilateralna
- Kinezjologia edukacyjna Dennisona
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna AAC
- Metoda Globalnego Czytania
- Muzykoterapia
- Programy Aktywności Knillów
- Rewalidacja
- Sensoplastyka
- Smakoterapia z dietetykiem
- Smyko–multisensoryka
- Terapia Biofeedback HRV
- Terapia ręki i stopy
- Terapia taktylna
- Tomatis
- TUS
- Weronika Sherborne