TUS
Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
Umiejętności społeczne mają wpływ na wiele sfer życia. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że nie ma takiej dziedziny życia, w której nie są przydatne. Osoby o wysokich kompetencjach społecznych lepiej radzą sobie w związkach małżeńskich, nawiązują trwalsze przyjaźnie i są bardziej zadowolone ze swojego życia towarzyskiego oraz zawodowego.
Przeciętne dziecko nabywa umiejętności społecznych poprzez obserwację otoczenia, w którym dorasta. Proces rozpoczyna się w momencie narodzin i trwa nieprzerwanie, aż do dorosłości.
Jeżeli napotykamy na dziecko, które zachowuje się w sposób niewłaściwy, nie przestrzega norm społecznych, to zwykle myślimy, że zostało źle wychowane, albo, że dostało niewłaściwe wzorce. Jednak nie zawsze tak musi być.
Jest grupa dzieci, które, mają kłopot z przyswajaniem tego rodzaju wiedzy i pomimo najlepszych wzorców, nie będą w stanie ich przyswoić w sposób naturalny. Dzieci takie mają trudności z rozumieniem zasad społecznych, często nie rozpoznają w sposób prawidłowy emocji, wydają się nie zauważać potrzeb innych ludzi. Istnieją dysfunkcje, które zaburzają naturalny proces nabywania umiejętności społecznych. Zaliczamy do nich m.in. autyzm, zespół Aspergera, ADHD, a także rozmaite inne dysfunkcje, które nie wychwycone i nie rehabilitowane odpowiednio doprowadzają do kolejnych zaburzeń.
Informacje organizacyjne
Zajęcia dodatkowe
Terapie w naszym przedszkolu
Metody wspomagające terapie
- Arteterapia
- Bajkoterapia
- Dogoterapia
- Hiperbaria tlenowa HBOT
- Integracja bilateralna
- Kinezjologia edukacyjna Dennisona
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna AAC
- Metoda Globalnego Czytania
- Muzykoterapia
- Programy Aktywności Knillów
- Rewalidacja
- Sensoplastyka
- Smakoterapia z dietetykiem
- Smyko–multisensoryka
- Terapia Biofeedback HRV
- Terapia ręki i stopy
- Terapia taktylna
- Tomatis
- TUS
- Weronika Sherborne