7.00–8.00 | Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności samoobsługowe w szatni. (trening samodzielności). Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze ) |
8.00–9.00 | Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. |
9.00–9.30 | Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, praca nad kulturalnym zachowaniem się przy stole. Czynności higieniczne po śniadaniu – opanowanie umiejętności mycia zębów (trening samodzielności) |
9.30–10.00 | Zabawy zorganizowane w kole (terapia grupowa elementy dziecięcej matematyki, Knill) |
10.00–11.00 | Zajęcia edukacyjne w sali z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej, prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez terapeutów w oparciu o podstawę programową dostosowaną do możliwości dziecka. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco–kompensacyjnym i wychowawczym, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (zajęcia grupowe, terapia grupowa i indywidualna wg potrzeb) |
11.00–12.00 | Przygotowania do wyjścia na dwór. Ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, kształtowanie samodzielności (trening samodzielności) Pobyt na świeżym powietrzu. Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw, wycieczki. Przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas poruszania się po drogach. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb) |
12.00–12.45 | Zajęcia ruchowe z wybranym elementem ruchu , pedagogika zabawy ( różnymi metodami i formami pracy) |
12.45–13.15 | Przygotowanie dzieci do obiadu. Wdrażanie dzieci do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych (trening samodzielności) Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na estetyczne spożywanie posiłków. Wprowadzanie nowych potraw. Wdrażanie do sprzątania po posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie (trening samodzielności) |
13.15–13:30 | ( Relaksacja czynna i bierna) słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek. |
13.30–14.00 | Zabawy kierowane, zajęcia stolikowe utrwalanie poznanych treści, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb) |
14.00–15.00 | Zabawa dowolna, zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |