PLAN DNIA

RAMOWY PLAN DNIA PRZEDSZKOLA

godzinazajęcia
7.00–8.00Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności samoobsługowe w szatni. (trening samodzielności). Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze )
8.00–9.00 Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.
9.00–9.30Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, praca nad kulturalnym zachowaniem się przy stole. Czynności higieniczne po śniadaniu – opanowanie umiejętności mycia zębów (trening samodzielności)
9.30–10.00Zabawy zorganizowane w kole (terapia grupowa elementy dziecięcej matematyki, Knill)
10.00–11.00Zajęcia edukacyjne w sali z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej, prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez terapeutów w oparciu o podstawę programową dostosowaną do możliwości dziecka. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco–kompensacyjnym i wychowawczym, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (zajęcia grupowe, terapia grupowa i indywidualna wg potrzeb)
11.00–12.00Przygotowania do wyjścia na dwór. Ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, kształtowanie samodzielności (trening samodzielności) Pobyt na świeżym powietrzu. Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw, wycieczki. Przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas poruszania się po drogach. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb)
12.00–12.45Zajęcia ruchowe z wybranym elementem ruchu , pedagogika zabawy ( różnymi metodami i formami pracy)
12.45–13.15 Przygotowanie dzieci do obiadu. Wdrażanie dzieci do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych (trening samodzielności) Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na estetyczne spożywanie posiłków. Wprowadzanie nowych potraw. Wdrażanie do sprzątania po posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie (trening samodzielności)
13.15–13:30( Relaksacja czynna i bierna) słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek.
13.30–14.00Zabawy kierowane, zajęcia stolikowe utrwalanie poznanych treści, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb)
14.00–15.00Zabawa dowolna, zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci. Rozchodzenie się dzieci.

Ramowy plan dnia przedszkola do pobrania